معتوقیّه

شعرهایی است که معتوق حسین می‌خواند / درد معتوق فقط عاتق او می‌داند

معتوقیّه

شعرهایی است که معتوق حسین می‌خواند / درد معتوق فقط عاتق او می‌داند

  • ۰
  • ۰

در دلم اندیشه ی عشق تو غوغا می‌کند

هق هق مولا حسینم های بابا می‌کند


در دلم آتشفشان غربت افسون می‌کند

در بیان ناید که با من آتشش چون می‌کند


رسم و راه عشق را از عاشقان پرسیده ام

نام و یاد شوق را در کربلایت دیده‌ام


مهربانا! نازنینا! ای امام متقین

بر من مسکین نظر کن! سینه ی چرکم ببین


ای تو بهتر از پدر ای مهربان‌تر از امم

من جوانی بی‌لیاقت یک گدایی از قمم


از من مسکین اگر ببریده سازی رحم خود

بر من ای بابا به جز آتش به جز افسون چه شد


نام بابا نام مولا نام آتش نام عشق

می‌برد یاد دلم را تا به غوغای دمشق

 

ای حسین بن علی سوگند نام زینبت

منت معتوق نه! گردد غلام زینبت
  • ۹۷/۰۸/۱۸
  • معتوق حسین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی